עצמאים? אתם בוודאי יודעים שניהול עסק הוא לא דבר קל.
עצמאים חווים חוסר ודאות לגבי הכנסותיהם העתידיות, קשיים בגביית תשלומים מלקוחות, קשיים מול רשויות המס, תסבוכות בירוקרטיות שונות ועוד.
אדם יכול להיות מוכשר מאוד בתחומו, וכל עוד הוא שכיר – הוא יקום מידי בוקר לעבודה ויבצע את העבודה שהוא יודע לעשות על הצד הטוב ביותר. בסוף החודש הוא יקבל משכורת יפה, בתוספת תנאים סוציאליים. זאת בהחלט דרך לא רעה להתפרנס, ויש אומרים שזאת הדרך העדיפה. אך זהו לא המצב עבור עצמאי. גם אם מדובר באדם שהוא עילוי בתחומו, כדי להיות עצמאי עליו לדעת בנוסף לנהל עסק ולהתמודד מול הסוגיות השונות הרלוונטיות לעצמאי, אחרת הוא יתקשה מאוד לייצר רווחים בעסק, רווחים שבאמצעותם הוא אמור להתפרנס.
לניהול עסק יש היבטים שונים- התנהלות מול לקוחות, ספקים, ארגון כח אדם, ניהול ותכנון השיווק וכו'. היבט חשוב נוסף הינו ההתנהלות הכלכלית בעסק. מטרת העסק היא לייצר רווחים. עצמאים שמנהלים עסק צריכים להכיר את ההיבטים הקשורים לפן הכלכלי בעסק, כמו למשל: מבנה ההוצאות וההכנסות בעסק, מצב ההון החוזר והפרשי הגבייה, מצב תזרים המזומנים, תכנון מס נכון, התחייבויות קיימות ועתידיות ועוד.
אך בנוסף לעיל, עצמאים חווים קושי נוסף, מהותי ביותר.
כדי להתפרנס כראוי, לא זאת בלבד שעליהם להתמודד עם הניהול הכלכלי של העסק, עליהם גם לדעת לשלב זאת עם הניהול הכלכלי הפרטי בביתם. עצמאים רבים לא מפרידים בין ההוצאות הביתיות להוצאות בעסק, נוצר אצלם בלבול שפוגע ברווחים הפוטנציאליים מהעסק, מזיק לפרנסתם ופוגע ברווחה האישית בבית. הם גם לא "רואים" נכון מה הרווח האמיתי שלהם, לא מבדילים בין הנטו לברוטו ולכן לא מתנהלים נכון מבחינה תזרימית. זהו חוסר יעילות שמעיק על המצב הכלכלי בבית, יוצר גרעונות בחשבון הבנק ומוביל לבעייתיות בהתנהלות הכוללת מול הבנק (בעייתיות שמחלחלת לפן האישי והעסקי כאחד).

תהליך הייעוץ הכלכלי האישי לעצמאי נועד לפתור את הדילמה הזאת. אנחנו נלמד להפריד בין ההוצאות בבית להוצאות בעסק, נאתר את הנקודות שיוצרות מחנק כלכלי (בעסק ובבית), נלמד להתייעל ולבטל הוצאות כפולות ומיותרות, ליצור חסכונות וביטוחים חיוניים לעתיד, נבחן את ההיבט המיסויי והחשבונאי, נבנה תחזית רלוונטית לרווחים לפי ההכנסות הצפויות בעסק, ובהתאם נבנה תכנית כלכלית שתדע למקסם את פוטנציאל הצמיחה העתידי.
אם הגעתם למצב בו אתם בקושי מצליחים להתמודד עם החובות המכבידים בבנק, או אם אתם מרגישים שאתם בדרך למצב כזה, אתם בוודאי מבינים שהחובות לא יעלמו מעצמם. להיפך, להמשיך לנהוג באותה דרך שהובילה למצב הנוכחי, רק תחריף את המצב. לכן חשוב עוד היום לפנות לייעוץ מקצועי שינתב אתכם לדרך הנכונה.

פנו עוד היום לקבלת ייעוץ:

עוד בנושא:

סגירת תפריט

ברוכים הבאים לפולת כהן רו״ח

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם :