• ייעוץ כלכלי לעסק וניתוח תזרים מזומנים
  • ייעוץ כלכלי לעסק בהקמה ובדיקת היתכנות לרווחיות
  • פתרונות להתמודדות עם הלוואות קיימות ופריסת התחייבויות
  • סיוע בבניית תכנית עסקית מקיפה
  • ליווי בתהליך גיוס אשראי דרך הבנק והקרן להלוואות בערבות מדינה
  • הכנת תכנית עסקית יעודית המשמשת לבקשת מימון דרך הקרן להלוואות בערבות מדינה

ייעוץ כלכלי לעסק קיים או בהקמה נועד לתכנן את ההתנהלות הכלכלית בעסק.
התנהלות כלכלית יעילה ומושכלת בעסק הינה חיונית ביותר, ועוזרת לנו להתמודד בזמני משבר.
רבים מבעלי העסקים לא מודעים למצב תזרים המזומנים בעסק, ומסתפקים בדוח השנתי המוגש ע"י רואה החשבון. הדוח החשבונאי המוגש ע"י רואה החשבון לא משקף את המצב האמיתי בעסק, זהו דוח חשבונאי שלא לוקח בחשבון הוצאות תזרימיות נוספות, ולא צופה את פני העתיד. כתוצאה מכך, בעלי עסקים רבים חשים חוסר שליטה בכל הנוגע לעניינים הכספיים בעסק, ולא יודעים כיצד ניתן לשפר את הרווחיות. לעיתים הם ממהרים לקחת הלוואות מיותרות, משלמים מקדמות מס גבוהות מידי, לא שולטים בהוצאות העסק, לא מודעים לבעיות גבייה ולא מתכננים נכון את תזרים המזומנים בעסק. כתוצאה מכך הם עלולים לסבול מקשיי תזרים, בעיקר בזמני משבר (צפוי או לא צפוי).

בנוסף, אם מדובר בעסק בהקמה, חשוב לבדוק את ההיתכנות לרווחיות בעסק. ישנם מיזמים עסקיים שעל פניו נשמעים מוצלחים, אך כשהוצאות עתידיות מסוימות לא נלקחות בחשבון נוצרת הטעיה שמובילה להפסדים שיכלו להימנע לו רק נעשה תכנון נכון. בניית תכנית עסקית לעסק חדש שסוקרת היבטים שונים בניהול ותכנון העסק (שיווק, כח אדם, עלויות, סקירת הסביבה העסקית וכו') מסייעת בצעדים הראשונים בניהול העסק, ויכולה לשמש בהמשך כבקשה לגיוס אשראי לעסק.

גיוס אשראי לעסק:
לעיתים עסק סובל ממחסור במזומנים. הוא יכול לפתור בעיה זאת ע"י גיוס אשראי.
קיימת אפשרות לבקשת הלוואה דרך הקרן להלוואות בערבות מדינה. מדובר בפתרון מימון נוח המשמש גם להקמת עסק חדש או להרחבת עסק קיים, באמצעותו מצטמצם הסיכון של הבנק המלווה מפני שהמדינה מעניקה ערבות עבור ההלוואה, לכן גם הריביות וגם תנאי ההלוואה נוחים יותר. תהליך הבקשה כולל בחירת בנק, הגשת תכנית עסקית לגוף המתאם של הקרן, בחינת הבקשה על ידי הגוף המתאם ובהמשך ע"י הבנק וועדת אשראי.

בתהליך הייעוץ הכלכלי מוודאים תחילה שאכן יש צורך בהגשת בקשה לגיוס אשראי (למשל, אם מאתרים בעייתיות במימון ההון החוזר, כלומר במימון הפער בין הנכסים השוטפים להתחייבויות השוטפות, או צורך בהתרחבות עסקית או השקעה חדשה). אם יש צורך בהגשת בקשה, מכינים תכנית עסקית המיועדת להגשת בקשה- תכנית עסקית המתארת את מצב העסק והסביבה העסקית, ומציגה נתונים פיננסיים מפורטים + תחזית פיננסית להתפתחות העסק בעתיד. התכנית העסקית משמשת להגשת בקשה להלוואה מהבנק ומהקרן להלוואות בערבות מדינה. תכנית עסקית מקצועית ויסודית מגדילה את הסיכוי לתשובה חיובית מאת הגוף המממן, וכן משמשת אתכם בהמשך בניהול העסק והבנת התמונה הכלכלית בעסק.

עוד בנושא:

סגירת תפריט

ברוכים הבאים לפולת כהן רו״ח

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם :